Federal güvenlik düzenleyicileri, son iki kazada Ford’un eller serbest sürüş destek sistemi BlueCruise’un aktif olduğunu tespit ettikten sonra bir soruşturma başlattı. Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Kusur Araştırma Ofisi, BlueCruise’un her iki kazada da aktif olduğunu doğruladı. İlk kaza Şubat ayında Teksas’ta, ikincisi ise Nisan ayı başlarında Pensilvanya’da meydana geldi. Bu kazalar, BlueCruise’un neden olduğu bilinen ilk ölümlerdir.
Federal kuruluşlar, Mustang Mach-E, bazı Ford F-150’ler (Lightning dahil), Explorer ve Expedition modellerinde bulunan BlueCruise üzerinde detaylı bir inceleme yürütüyor. Ayrıca, Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu (NTSB), Teksas’taki kaza ile ilgili ayrı bir soruşturma başlattı. Ford, NHTSA ile birlikte çalışarak soruşturmaya destek verdiğini açıkladı.
Bu soruşturma, NHTSA’nın Tesla’nın Otopilot sistemiyle ilgili soruşturmayı kapatmasının ardından geldi. Tesla’nın Otomatik Pilotu hakkında başlatılan soruşturma, sürücülerin sabit acil durum araçlarına çarpmaları üzerine yapılan çok sayıda raporun ardından başlatılmıştı. ODI, Tesla’nın Otomatik Pilotu sisteminin güvenlik açığına yol açabileceğini belirtmişti.
Ford, BlueCruise’u 2021 yılında duyurdu. Ancak sistemin kullanımı yalnızca önceden haritalanmış otoyollarla sınırlı ve sürücülerin gözlerini yolda tutup tutmadığını kontrol eden bir kamera sistemi ile entegre edilmiştir. Bu, Tesla’nın Otopilot sistemiyle karşılaştırıldığında daha sıkı kısıtlamalar getirilmiştir.
Sonuç olarak, BlueCruise’un yüksek puan almasına rağmen, son kazalar ve yapılan araştırmalar, gelişmiş sürücü destek sistemlerinde bazı temel sorunların olduğunu gösteriyor. Tüketici Raporları gibi bazı kuruluşlar, BlueCruise’u övmüş olsa da, bu sistemlerin kullanımında dikkat edilmesi gereken önemli noktalar bulunmaktadır.